Jakten på körsbär resulterade i tryck för bröstet

För ett par veckor sedan hittade jag ett recept på en körsbärspaj i Damernas Värld som jag tyckte lät himmelskt god och därför ville baka.
Sedan dess har jag varit på jakt efter körsbär.

Men, tänker ni, det är inte säsong för körsbär nu. Förvisso inte. Men nu är det ju inte heller så att våra trädgårdar direkt dränks i varken bananer eller apelsiner någon gång men det kan man lik förbannat hitta i butikerna året om.

Det är fascinerande att vi fick en man att gå på månen redan 1969 men att vi fyrtioett år senare ännu inte kan importera körsbär till dessa breddgrader.

Den största chansen att kunna hitta körsbär tänkte jag kunde vara Hötorgshallen in Da City. Jag frågade en söt liten kille om han hade körsbär men han kunde bara erbjuda mig frysta.
"Inga problem!", sa jag. De ska ju bara vara till en paj ändå - då kan det inte spela någon större roll om de varit frysta innan.
Jag bad om en burk som innehöll uppskattningsvis 3 dl bär.

"Var det bra så?" frågade den unge, trevlige killen.
"Ja, tack" svarade jag (överdrivet lycklig över att äntligen kunna baka min paj).

"Det blir 108 kronor, tack".

ETTHUNDRAÅTTA KRONOR FÖR ETT PAR KÖRSBÄR!!!

Samtidigt som jag fick ett allvarligt tryck för bröstet så undrade jag om det möjligtvis var så att Påven hade välsignat bären.
Men jag betalade snällt för dem och höll hårt om min kasse på tåget hem så ingen skulle råna mig.

Nu ligger de värdefulla körsbären i min frys. Om det blir strömavbrott i natt så att de blir förstörda så kommer jag att behöva uppsöka psykakuten i morgon.


Kommentarer
Postat av: Tress

Det var dyrt det!!

Mitt tryck över bröstet kommer då dock då jag ser att du läser (köper?) Damernas värld ;-)



Kram och lycka till med bakandet.Hoppas på att se det färdiga resultatet i bild och betyg.

2010-10-04 @ 20:36:44
Postat av: Tress

Det var dyrt det!!

Mitt tryck över bröstet kommer då dock då jag ser att du läser (köper?) Damernas värld ;-)



Kram och lycka till med bakandet.Hoppas på att se det färdiga resultatet i bild och betyg.

2010-10-04 @ 20:37:32
Postat av: Maria

Jag är så sjukt ointresserad av skvaller (är övertygad om att det är fördummande) och Damernas är väl en av de få tidningar där man slipper läsa om vilken dokusåpakändis som legat med vem i tv. Suveräna recept har de varje gång dessutom. Mer läsning av substans än i våra kvällstidningar.

2010-10-04 @ 22:27:15
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0