Kloka ord från Lennon

Det har spelats mycket Lennon hemma idag. Han var helt fenomenal på att skriva texter. Och vilka kärleksförklaringar han gav sin fru, Yoko!
Jag säger bara: om min man skrev så vackra texter till mig så skulle han aldrig mer behöva stryka en enda skjorta själv i sitt liv!

Den sång som jag känner mest symboliserar de sista åren av Lennons liv är "Watching the wheels". Där sjunger han om hur folk i hans omgivning ställer sig förvånade till att han inte alls saknar åren och hysterin kring The Beatles utan att han var så nöjd med det liv han levde just då (Expressen).

I TELL THEM THERE´S NO PROBLEM - ONLY SOLUTIONS

Lennon hade en härlig inställning! Och han var en mycket, mycket klok man.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0