Kladdkaksmuffins

En oändligt lång arbetsdag ligger framför mig i eftermiddag. Då är det extra befogat att skämma bort sina kollegor med lite fika.
När jag var på Lagerhaus sist så hittade jag söta små muffinsformar. I dem gjorde jag igår kväll Kladdkaksmuffins.

INGREDIENSER:

2 ägg
2,5 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
0,5 tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100 gram margarin

GÖR SÅ HÄR:

Smält margarinet i en kastrull. Låt svalna. Vispa under tiden ihop ägg och socker poröst. Tillsätt sedan resten av de torra ingredienserna och häll slutligen i margarinet.
Fyll smeten till hälften i formar (detta recept räcker till cirka 16 muffins). Grädda på 200 grader i 10 minuter.



När muffinsen hade svalnat så sjönk de ihop lite grann så att det blev som en urholkning i formen. Då lade jag grädden som jag skulle servera till i hålet! Då såg de ut som små bakelser. I eftermiddag har jag med mig spraygrädde - oerhört praktiskt när man jobbar ombord på ett flygplan.

Kommentarer
Postat av: matilda *mode+vardag*

mums, finns knappt något godare!

2011-04-09 @ 09:22:32
URL: http://matildathors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0