Min första egengjorda sill!

Jag är inte speciellt förtjust i sill. Jag överlever både jul, påsk och midsommar utan sill. Har ingen som helst nostalgisk anknytning till den lilla fisken.
Men i Aftonbladets söndagsbilaga nu i helgen som var hittade jag ett recept på Kaprissill som jag bara var tvungen att testa (för övrigt så "prydde" Anna Skipper omslaget på tidningen. En intervju var publicerad med henne vilken inkluderade den obligatoriska "faktarutan". I den står det att hon är 43 år! Det övergår mitt förstånd för hon ser ut att vara minst femton år äldre än så. Kanske är det viktigare att låta bli att röka än att äta rätt?).

Sillen tar bara ett par minuter att göra.

INGREDIENSER:

1 förpackning 5-minuterssill
2 msk hackad kapris (älskar kapris!)
1 msk riven pepparrot (älskar det också!)
2 dl crème fraiche
1 knippa gräslök
salt & peppar

GÖR SÅ HÄR:

Låt sillen rinna av och skär den i bitar. Häll crème fraiche i en bunke. Hacka kapris, riv pepparrot, klipp gräslöken och häll i. Smaka av med salt och peppar och blanda ner sillen. Lägg sedan över i en fin glasskål.

På söndag ska jag provsmaka den! Min allra första egengjorda sill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0