Det gäller att vara flexibel i den svenska sommaren

Fullkomligt strålande morgon i förorten i morse! Klarblå himmel, solsken och 23 grader varmt. Öppnade balkongdörren på vid gavel för att släppa in den ljuvliga luften, tog ett par koppar kaffe, lallade omkring lite här hemma innan jag hoppade in i duschen.

Det är i duschen jag brukar göra min agenda för dagen. Så här såg min plan ut för idag:

Ta en liten promenad till centrum och köpa glasburkar. Lämna in en bok på biblioteket. Gå till Apoteket och köpa linsvätska. Gå hem, äta lunch, koka ihop blåbärscurd, sätta mig i en solstol på balkongen och läsa.

Verkligheten:

Exakt i det ögonblicket jag kliver ut ur porten (med solglasögon på) börjar det att regna. Ok, change of plans. Jag går upp och hämtar ett paraply.
Promenerar i regnet till centrum för att hitta glasburkar till min blåbärscurd. Nej, det finns inga. Går förbi biblioteket och Apoteket, sedan hem.

Nu sitter jag och försöker torka eftersom mitt paraply inte var det mest tillförlitliga. Det får bli blåbärscurd en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0