Det såg bra ut på pappret

Emellanåt hittar jag recept i tidningar eller på nätet som jag bara måste testa. Häromdagen hittade jag ett recept på apelsin/chokladrutor på en mandelmördegsbotten som lät ljuvligt goda.

Det var många moment för att få kakan klar. Det skulle skållas och malas mandel, smälta choklad i två omgångar i vattenbad, pressa färska apelsiner och riva apelsinskal.

Kort och gott tog det vansinnigt lång tid för att få denna kaka klar.

Men jag blev inte alls nöjd med resultatet! Visserligen var det inget fel alls på smaken, men den blev alldeles för kladdig och svår att skära upp i fina bitar.

Så innan jag lägger upp det receptet måste jag modifiera det lite. Vill ju inte göra mina bloggläsare besvikna. Men det såg bra ut på pappret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0