Vad har Robin Hood gjort för illa?!

Jag gillar film. Men det är sällan jag har ro i kroppen - eller tiden - att sitta ner och titta eller för den delen ta mig till en biograf.
Därför brukar jag ett par gånger om året gå till min lokala uthyrare och hyra ett gäng med filmer som jag plöjer igenom. Den här helgen var ju idealisk för detta ändamål eftersom jag har fyra lediga dagar på raken och därför borde kunna klämma in ett par filmer.

Jag hann med en film i går: Ridley Scotts "Robin Hood". Det kanske inte var det bästa valet att göra för jag låg vaken större delen av natten och fungerade över vad Robin Hood gjort Ridley Scott för illa!

Hemsk tolkning av en så klassisk berättelse! Två och en halv timme som jag aldrig får igen.

Ridley Scotts "Robin Hood" får betyget -1.




Kommentarer
Postat av: Tess

Har inte sett den, men har funderat lite över om inte Russell Crowe är lite väl gammal för att spela Robin Hood...Fast filmen kanske utspelar sig en annan tid än den vanliga Robin Hood-historien?

2011-01-29 @ 13:05:53
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Maria

Det är inte Crows ålder som är filmens största problem... Se den inte, Tess!

Disneyversionen är bättre. Se om den istället.

2011-01-29 @ 13:48:14
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0