Dessa förbannade nylonstrumpbyxor...

Nylonstrumpbyxor. Mannen som uppfann dessa hatade kvinnor. De är dyra, obekväma, svåra att sätta på sig.

Jag måste köpa ytterligare några par idag. Trodde jag skulle slippa göra det innan semestern men upptäckte till min fasa när jag gjorde mig i ordning för jobbet i går att jag tog det sista paret.

När jag kommer tillbaka från semestern ska jag börja bära byxor på jobbet (jag har cirka två kilo kvar innan jag kommer i dem). Orkar inte längre gå omkring och oroa mig för att en maska ska gå, vill inte längre lägga ut den svidande kostnaden varje månad.

Visst är det fantastiskt att vi fick en man att gå på månen 1969 men att vi fortfarande inte har kunnat skapa ett par nylonstrumpbyxor som håller?

Kommentarer
Postat av: Liv

Vedervärdigt med strumpbyxor! Fattar inte att du klarar av å ta på dem i denna värme.

Jag ramlade av en tillfällighet in på din blogg för några minuter sedan och jag har efter att ha läst lite fått för mej att du jobbar i uniform, och kan välja mellan strumpbyxor och vanliga byxor till den, är inte strumpbyxor avdragsgilla för dej? Annars blir det ju en stor utgift.

2011-08-04 @ 06:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0