Min söndag - as God intended it

Min plan igår var att träna på förmiddagen. Jag hade tänkt att köra ett styrkepass vid tio och sedan ett spinningpass klockan elva.
Men eftersom jag jobbade sent in på natten och sov fruktansvärt dåligt när jag väl kom i säng så insåg jag ganska snart att det där med träning inte var den bästa idéen.

Istället gick jag omkring i nattstrassen till halv tolv, tog en dusch och gick ut på balkongen för att ägna mig åt lite blomstervård. Jag har varken haft tid eller möjlighet de senaste veckorna att ägna mig åt mina blommor.
När jag står därute och förundras över hur mycket de har växt (perfekta väderförhållanden nu: varmt och sol, blandat med regnstänk emellanåt) får jag ett sms av en väninna som undrar om jag har lust att hänga med på spontanlunch och lite shopping.

Självklart ville jag det.

Vi hade supertrevligt. Åt gott och jag kom hem med en ny bikini och ytterligare en sommarklänning.

Det enda ansträngande jag gjorde på hela dagen var att laga middag. Men det är väl så söndagar är tänkt att vara: riktiga vilodagar.


Closeup-bild på blommorna som jag har i lådorna på balkongräcket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0