Ingen måndagsångest

Mina Facebook-vänners uppdateringar denna morgon är ganska ångestladdade. Det är dem varje måndagmorgon. Till råga på allt är det grått och mulet ute idag också.
Det är ännu en fördel med att jobba skift - man slipper måndagsångesten. Min "måndag" börjar inte förrän på onsdag eftermiddag.

Det är dock inte ofta som jag har ledigt fem dagar i rad. Men jösses vad skönt det är när det väl händer! Man hinner komma ner i puls, ladda batterierna, kan unna sig att ligga i soffan och läsa en lång stund mitt på dagen utan att få dåligt samvete, behöver inte tänka på att gå och lägga sig tidigt på kvällen.

Igår tog jag mig till och med tid att försöka strukturera upp alla mina recept. Det är en sådan sak som har väldigt låg prioritering. Dessutom är det ganska tråkigt. Men det underlättade en hel del när man kunde släppa in en massa härlig, frisk vårluft samtidigt.

Idag ska jag få mitt jobbschema för april. April. Då är det vår på riktigt. Eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0