Jädrar, vad TV4 blåste mig igår kväll!

Igår kväll checkade jag in på hotellet vid flygplatsen i Malmö, bäddade ner mig i sängen med en burk cola zero vid nattduksbordet och inväntade kvällens avsnitt av "Modern family". Det är min tv-höjdpunkt i veckan. Trots att TV4 slarvat bort även denna fina serie på en dålig sändningstid (precis som de gjorde med "24" och fenomenala "Lost").

Döm av min förvåning när den lilla hallåan på TV4 istället för den efterlängtade "Modern family" påannonserar "A fish called Wanda" från 1986. Inget fel på den filmen - absolut inte. Det är förmodligen en av de bästa komedier som någonsin gjorts men endast sex avsnitt av 24 av säsong 2 hade visats av "Modern family". Det kändes då lite ologiskt att serien bara var bortplockad från tablån.

Så det första jag gjorde idag var att skriva ett mail till TV4 och fråga vad som hänt. Inte kan det väl vara så att vi redan nu - i slutet av mars - ska dras med repriser och gammal skåpmat i tv-utbudet?

Ja, det kanske verkar vara en anings hysteriskt att skriva till en tv-kanal om detta för den stora skaran människor. Men för mig som inte har ett uns av intresse av att se b-kändisar dansa i tv eller följa deltävlingar i Melodifestivalen eller tävlingar där ungdomar förvandlas till musikprodukter så är kvalitetskomedier viktigt.

Just därför känns det som om TV4 har blåst mig. Rejält.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0