Kollegor som förebilder

Nej, jag överdriver inte när jag skriver att jag har världens bästa kollegor. Bara de senaste dagarna har jag fått bevis på detta.
Först var det två av mina underbara kollegor som tog hand om min växelkassa så den kom till rätta (det hade stått mig dyrt annars). Tro inte att min tacksamhet var tillräckligt - jag köpte två trisslotter till dem var.

Och idag fick jag personlig leverans av lite taxfreevaror - kvart över sju på morgonen - av en annan snäll kollega som gått upp tidigt trots öroninflammation för min skull.
Till henne ska jag baka någonting riktigt gott när hon har blivit frisk.

Dagens sensmoral är: var snäll med varandra på arbetsplatserna. Jag är övertygad om att sjukskrivningarna skulle minska i landet om man var lite vänligare med varandra. Det krävs heller ingen större uppoffring för att vara snäll. Tvärtom kräver intriger och skitsnack mer energi. Tro mig.

Använd mina fina kollegor som förebilder!


Morgonens leverans: dag- och nattcreme för både ansikte och ögon samt en mascara.

Kommentarer
Postat av: Tress

Håller med till fullo!!

2011-03-07 @ 19:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0