Anspråkslös måndagsmiddag

Det var ytterligare en jobbkurs igår. Men nu ska jag väl "slippa" sitta vid skolbänken för jobbets räkning för ett bra tag framöver (i alla fall ett år).

När jag kom hem igår letade jag fram David Bowies liveskiva "Stage" med inspelningar från turnén 1978, ställde mig vid spisen och lagade middag.

Det blev Tagliatelle med jätteräkor och kronärtskockshjärtan. Lagom anspråkslöst en måndag.

INGREDIENSER:

250 gram tagliatelle
400 gram jätteräkor
1 burk kronärtskockshjärtan
2-3 stora vitlöksklyftor
25 gram persilja
ca 1,5 dl vitt vin
salt och peppar
olivolja

GÖR SÅ HÄR:

Pastan kokas al dente (viktigt!) i cirka 6 minuter i saltat vatten. Under tiden förbereder man resten. Fräs pressad vitlök och persilja i lite olivolja. Lägg i räkorna och fräs dem en kort stund tills de har blivit rosa. Häll sedan i kronärtskockshjärtan och det vita vinet. Låt puttra under lock tills pastan är klar. Smaka av med salt och peppar och blanda i pastan.
Servera med parmesanost.

En riktig höjdarmiddag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0