Äntligen en god havregrynsgröt!

Den senaste veckan har jag ätit en proteinrik frukost varje morgon. Två kokta ägg och en proteindrink. Jag har dragit ner på intaget av kolhydrater men att göra det helt är inte att rekommendera när man tränar mycket. Vita kolhydrater undviker jag helt (som vitt ris, vit pasta och potatis) och får istället i mig en liten mängd kolhydrater från fullkornsris, pasta, bulgur och havregryn varje dag.

Jag skulle ljuga om jag skrev att jag tyckte att havregrynsgröt var gott men jag brukar riva i lite äpple och krydda med kanel för att få gröten ätbar (havregryn har ett relativt högt GI-värde men innehåller så mycket nyttigheter).

Idag köpte jag havregryn som redan var smaksatt med blåbär och aprikoser. Man tillsätter bara kokande vatten och en minut senare är gröten klar. Tänkte att det kunde vara ett bra alternativ att äta efter förmiddagsträningen eller när jag ligger borta på övernattningar.

Och vet ni vad? Den var jättegod! På en skala mellan 1 och 5 skulle jag ge den 4,5. Mitt nya favoritmellanmål!


Sedan hittade jag fjällyogurt smaksatt med körsbär... Innehåller förmodligen alldeles för mycket socker men att motstå körsbär är en omöjlighet.
Yogurten ska jag smaka i morgon! Eller ikväll efter spinningpasset...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0