Koffeinfritt kaffe - en hädelse

Jag klarar mig inte utan kaffe. Det är en av de viktigaste byggstenarna i mitt liv för att det ska fungera. Hur inleder man till exempel en dag utan en kopp kaffe? Bara tanken får mig att rysa av obehag.

Mitt kaffe måste dessutom vara av kvalitet. Den ska ha en fyllig smak, vara starkt och svart. När jag kom till USA första gången grät jag nästan över amerikanernas behandling av drycken.
Det såg ut som te och smakade helt bedrövligt. Tack och lov fanns ju Starbucks överallt där man kunde få sig en rejäl espresso (som smakar som vårt "vanliga" kaffe).

Kaffe fanns med på dagens inköpslista. Jag väljer alltid mitt kaffe omsorgsfullt. Skummar igenom utbudet, läser på förpackningarna om rostning, styrka och beskhet. Idag föll valet på Gevalias Colombia Mellanrost.

Men jag reagerade starkt på att utbudet av koffeinfritt kaffe var så stort.

Jag förstår inte riktigt grejen med koffeinfritt kaffe. Det är ju som att äta omelett utan ägg! En riktig hädelse är vad det är.


Här njuter jag av en efterlängtad latte på Heathrows flygplats för ett par år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0