"Bron" i SVT - licensfinansierat skit

Ett par snabba rader innan jag går och lägger mig:

Jag försöker att följa "Bron" i public service. Eftersom det är en dansk/svensk produktion lovade detta gott från början (danskarna är nämligen oslagbara när det gäller kriminalhistorier). Intrigen är riktigt bra men....

Jag retar mig på två saker:

1. Den svenska polisen spelas av Sveriges i särklass sämsta skådespelerska (har ingen aning om vad människan heter och tänker inte heller lägga namnet på minnet). Att "spela över" var inte ett begrepp innan hon fick en filmroll.

2. Rollfiguren hon spelar har autistiska egenskaper. Det är helt osannolikt att en sådan person skulle kunna arbeta som polis. Hur tänkte manusförfattarna egentligen?

Licensfinanserat skit!


Kommentarer
Postat av: Maria

Kul sida! Det märks att du gillar att blogga!

2012-03-17 @ 21:56:50
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0