Hemma efter fem dagar på resande fot

Efter att ha varit borta på jobb i fem dagar (varav två nätter i Luleå och en i Helsingfors samt en kortnatt hemma däremellan) kan nu även jag ta helg och uppdatera bloggen.

Jag har haft fem oerhört trevliga arbetsdagar och ätit så mycket gott att jag nu måste sätta mig på sockerdetox i ett par dagar framöver. Samt passa på att träna innan det är dags för att packa väskan och åka iväg igen.


Arlanda följer mitt exempel och har börjat dekorera med ljusslingor. Det är verkligen mysigt när man kommer dit okristligt tidigt på dygnet och möts av denna syn.


När jag kom till hotellet i Helsingfors i onsdags var jag överdrivet trött efter en nästan sömnlös natt. Då lade jag mig i denna välkomnade säng och tog en två timmar lång siesta. Efteråt var jag som en ny människa.


Efter en mycket god - men inte nödvändigtvis så nyttig - middag i hotellrestaurangen kröp jag sedan ner i ett väldoftande bad och läste. Lägg märke till mitt "resedoftljus" till vänster på badkarskanten.


Eftermiddagen igår tillbringade jag i Luleå. Där sprang jag in på Åhléns och hittade både nya muffinsformar, knäckformar och formar till ischoklad inför julen. Och en förpackning spritspåsar. Oj, vad jag kan baka fina cupcakes nu!


Utsikten från min arbetsplats. Visst är den fantastisk?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0