Kärlek vid första ögonkastet!

Nu är jag hemkommen från Dubai. Landade vid halv sex i morse och har hittills idag hunnit med att sova samt tagit en powerwalk med Tress och Andreas (jag erkänner: jag sinkade dem rejält idag för jag är lite jetlaggad samt har sår på en lilltå).

Sammanfattning av mitt dygn i Dubai: Jag känner mig både fattigare och rikare på samma gång. Fattigare på grund av att jag gick loss ganska hårt på Victoria´s secret (ett flagship store kommer att öppna i London i sommar - mer om detta senare). Rikare på grund av att Pottery Barn och jag fann varandra. Det var kärlek vid första ögonkastet.

Dessvärre hittade jag Pottery Barn (det ligger på bottenvåningen i Dubai Mall för er som har vägarna förbi) när kassarna redan var fulla och min budget nästan var överskriden (jag ska till mitt försvar säga att jag faktiskt kom hem med pengar som jag växlat in). Man ska ju få hem allting också.

Först blev jag kär i en ljuvlig karaff med tapp. Helt fantastisk att servera sangria eller lemonad i. Titta så fin:



Fler modeller hittar ni HÄR.

Sedan fann jag serveringsbrickor som vann mitt hjärta ögonblickligen:


Men jag insåg min begränsning att vi med dessa saker hem till Sverige. Glädjande nog fick jag via nätet veta att Pottery Barn numera levererar sina produkter till Sverige. Så det första jag gjorde när jag sovit klart var att gå in på deras hemsida och försöka beställa.
Det visade sig dock att ingen utav dessa två produkter går att beställa utanför USA. Faktum är att jag inte hittade en enda produkt som kunde att shippas över pölen. Oerhört enerverade.

Så om ni ser någonting som påminner om ovanstående saker i Sverige så får ni gärna tipsa mig! Man vet ju aldrig när man hamnar i Dubai nästa gång eller om sakerna då finns kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0