Sämst fantasi någonsin: programchefen på TV4

Det mest pinsamma jag någonsin sett i svensk tv är filmatiseringen av Mari Jungstedts böcker. Det gjorde bokstavligt talat ont i ögonen att se det.
Tysk-svensk produktion med den påföljden att de tyska skådespelarna var dubbade. Horribelt.
 
Resultatet blev liksom så pass smärtsamt att jag trodde att dessa filmer skulle brännas och sedan glömmas bort. Man skulle aldrig mer prata om dem, låtsas om som det aldrig hade hänt. Ungefär som flygolyckan i Anderna.
 
Jag kan inte beskriva känslan jag kände när jag nyss upptäckte att TV4 väljer att visa skiten i repris ikväll. Finns det verkligen ingenting annat att välja på än ändlösa repriser av Beck, Wallander och detta?
 
Programchefen på TV4 har en makalöst dålig fantasi. Dålig budget kan knappast vara orsaken till det minst sagt tjatiga utbudet med tanke på alla reklaminslag som finansierar alla deras program (som jag för övrigt annars stödjer just på grund av att jag inte anser att tv-licensen är försvarsbar).
 
Detta förslag kommer från hjärtat, TV4: Vidga vyerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0