Var ett urinprov verkligen nödvändigt...?

Det var en livlig diskussion på min Facebook-sida under damernas kulstötningsfinal i OS. Med en ganska hånfull ton. Och med facit i hand: inte helt utan grund.
 
Aldrig har jag känt mig mer feminin än när jag såg vitryskan Nadezjda Ostaptjuk. Man kan inte rå för om man har ett ofördelaktigt yttre men i det här fallet var det till och med svårt att definiera könet på personen. Jag tyckte att hon såg ut som en yngre Rolf Lassgård, en annan kompis tyckte hon var lik Janne Schaffer (inget ont om dessa två herrar som jag hyser stor respekt för).
Ingen mascara eller läppglans i världen hade kunnat hjälpa denna kvinna att se ut som en kvinna.
 
Tyvärr blev jag inte ett dugg förvånad när jag igår fick läsa att Ostaptjuk åkt fast för doping (AB, DN, Ex, SvD) . Mest förvånad är jag över att det verkligen krävdes ett urinprov att fastställa det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0