Föga förvånande forskningsresultat

Jag känner viss oro för vissa dieter som är trendiga just nu där man mer eller mindre marknadsför dem med att "du rasar i vikt utan att behöva träna!". Av erfarenhet kan jag berätta att man går ner i vikt av att stoppa fingrarna i halsen också men det är ingen metod jag rekommenderar.
Det går inte att sätta ett likhetstecken mellan "smal" och "hälsosam". En något överviktig person kan vara i bra mycket bättre skick än någon som ser ut som en sparris.
 
Vi har nämligen ett organ som behöver en utmaning varje dag: hjärtat. Och det finns ingen diet som kan utföra den uppgiften - hjärtat vill ha motion.
 
Jag vet inte om det är glädje eller sorg jag känner när jag nu får vatten på min kvarn: stillasittandet dödar lika många människor som rökning (DN, Ex).
 
Förvånad är jag dock inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0