Inte bara kronprinsessans födelsedag som firas här hemma idag

Jag har även ett privat jubiléum: Jag firar två år på en och samma arbetsplats! I min bransch är en fast tjänst ett privilegium och jag är oerhört tacksam över att ha det efter diverse visstidsanställningar och en prövande långtidsarbetslöshet.
 
Förra sommaren hade jag mina första tre betalda semesterveckor på 7,5 år. Och även i år känner jag en enorm tacksamhet över denna förmån. Dessutom blev semestern denna sommar hela fyra och en halv vecka - så länge har jag aldrig varit ledig sammanhängande tidigare i hela mitt yrkesliv.
 
Inte nog med att jag har en fast tjänst, lön som kommer varje månad och betald semester: jag trivs dessutom väldigt bra på mitt jobb och har underbara kollegor! Dessa härliga människor som förgyller mina arbetsdagar med humor, värme och omtanke.
 
Skänker en tanke till alla som är arbetslösa. Jag vet så väl hur jobbigt det är. Minns frustrationen och hur energikrävande det var att ha att göra med Arbetsförmedlingen och A-kassan.
Önskar er all lycka inför framtiden och att ni snart har ett trevligt arbete att gå till!
 
Ge inte upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0