Juli kostar skjortan på Gotland

Jag satte min fot på Gotland för första gången förra sommaren. Och då menar jag bokstavligt. Jag klev av flygplanet, gick ner för trappan, satte mina fötter på marken för att sedan gå upp för trappan igen och åka tillbaka mot Arlanda. Mitt första - och hittills ända - besök på Gotland varade i cirka fyrtio minuter.
 
Ön tillhör nämligen de platser som jag verkligen vill se. I flera år har jag tänkt åka dit men det har alltid kommit någonting emellan (arbetslöshet till exempel - då har man inte budget att åka någonstans).
 
De enda planerna jag hade på min semester i år var mina dagar i Göteborg. Sedan hade jag faktiskt bara tänkt improvisera. Jag behövde det. Inte planera någonting alls utan ta dagen som den kommer.
I morse åkte ett par vänner ner till sitt sommarhus på södra Gotland. De ska vara där i ett par veckor och då tänkte jag att tillfället att besöka Visby vore ju förträffligt. Jag vill inte våldgästa dem på deras semester, däremot vore det ju trevligt att kunna sammanstråla på en middag eller dylikt i Visby någon dag.
 
Så jag började leta hotellrum där.
 
Det visade sig att två hotellnätter i juli i Visby kostar lika mycket som en hel chartervecka till södra Europa.
 
Så det blir inget Gotland för mig i år heller. Nästa år tänker jag dock vara ute i god tid och planera in ett par dagar. Jag bestämmer det här och nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0