Sommartid - fånigt påhitt!

I regel tar det mig drygt en månad innan min kropp har vant sig vid sommartid. Jag känner mig bestulen på en timme och detta bidrar till en massa negativ stress inom mig.

I år drog jag dessutom en nitlott utan dess like: Jag skulle börja jobba 05:05 på morgonen i går (vilket innebär att jag fick ställa klockorna på 03:40). Sommartid! Då var klockan 04:05 i min kropp (och 02:40 när jag var tvungen att kliva upp). Dessutom hade jag en arbetsdag på 13 timmar framför mig. Kombinationen av tidsomställning och en lång arbetsdag var ingen bra grund för en god natts sömn.

Detta hattande med tid fram och tillbaka vår och höst är bara ett fånigt påhitt som skapar förvirring och kaos. Tydligen inte så hälsosamt heller (DN).

Kommentarer
Postat av: Donk

Har du riktig tur jobbar du nattskift i höst när klockan skall dras tillbaka, så du "får" en extra timmes arbetstid. ;)

2012-03-26 @ 13:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0