Balkongen redo att avnjutas

Efter mycket slit med trallarna blev det äntligen lite plantering (där fick jag hjälp av mamma som har ett bättre förhållande till växter än vad jag har) och piff på balkongen igår. Hur den såg ut innan kan ni se HÄR.

Det kommer förmodligen bli ännu mer blommor och kryddgrönt under sommarens gång men nu kan jag i alla fall sitta där ute och njuta (en ny fasadflagga inskaffas också alltid lagom till Nationaldagen).


Ny kruka för i år som jag hittade på Chilli i Uppsala.


Jag har ännu inte funnit nya balkongmöbler som fallit mig i smaken (eller passat plånboken) så jag kör på med mina rottingstolar från IKEA som blivit gråa med åren (det är många år sedan jag var på IKEA sist). Sköna att sitta i är dem åtminstone.


Den stora lyktan fick jag av mamma i julklapp och den har prytt balkongen sedan i vintras. I den stora krukan till höger har jag alltid en rosstam. Nytt för i år: smultron runtom. Lägg också märke till pilotgrodan i krukan (älskar grodor - bakom den stora krukan ligger en groda på rygg i hörnet).


Skam den som ger sig! Jag gör ytterligare ett försök med kryddgrönt. Basilika, persilja och oregano. Ser ni så fina trallarna är?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0