Några väl valda ord om hockey-VM

På grund av att jag har jobbat kväll de senaste två dagarna så har jag missat Tre Kronors två första matcher i VM (resten av turneringen jobbar jag dagtid och finalhelgen är jag helt ledig, så från och med nu kan jag engagera mig helhjärtat). Däremot har inte bråket kring biljettpriserna undgått mig.

Lyckligtvis tog Svenska ishockeyförbundet sitt förnuft tillfånga angående biljettpriset innan jag behövde höja rösten.

Nästa år går själva finalen i Stockholm och som jag har förstått det: i nya Friends arena i Solna. Då måste upplägget vara bra från början. Det finns ingen anledning att göra bort sig ytterligare.

Jag kan skylla det ogenomtänkta konceptet på svindyra matchbiljetter på Svenska ishockeyförbundet men jag håller inte med Wikegård helt och fullt att de också bär ansvar för det svala intresset för turneringen. Mycket av det ligger tyvärr i svenskarnas attityd.

Hockey-VM beskrivs i folkmun som en "skitturnering" och mycket kan ligga i att turneringen de senaste tjugo åren eller liknade har visats på en kanal som inte hela befolkningen har tillgång till.
Sedan kan jag också ifrågasätta vissa spelares inställning till att ställa upp i VM. Självklart ska man inte vara med om man inte är motiverad för då tillför man ingenting. Men att komma med ursäkter som husrenovering som orsak till att man inte vill spela är inte ok. Då är det bättre att hålla käften.

Nu har vi ett år på oss att marknadsföra nästa VM på hemmaplan så att den blir den folkfest den borde vara. Kanske jag ska skriva till Ishockeyförbundet och erbjuda dem min hjälp?

(Ex, Ex, Ex, DN, DN, DN, DN, DN, AB, AB

Kommentarer
Postat av: Jocke

Om hockey finaler kommer gå på Friends Arena så blir det gryyyymt bra!

2012-05-07 @ 15:23:01
URL: http://www.upplevsolna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0