En lördag över förväntan

Ja, se bara hur glad jag ser ut att vara efter att ha hittat nästan alla julklappar och kistan med Stars & stripes som jag ska ha min tv på!
Här kan vi tala om att ödet spelade en stor roll:
 
För ungefär två dagar sedan började en idé gro i mitt huvud om att jag ville ha en kista att ställa min tv på istället för en traditionell tv-bänk (jag har ju inte hittat någon i landet som fallit mig i smaken ändå). Och någonstans fick jag för mig att jag hade sett en med Stars & Stripes (som går som ett tema i hall och vardagsrum). Jag mindes bara inte vart.
 
Jag och kompis Tress bestämde oss i morse för att åka till Fullerö Handel lite utanför Uppsala för att kolla på deras nya julrum samt mest bara umgås och fika. Redan där gjorde jag massa fynd (det kommer bilder på det i morgon). Och när vi ändå var i krokarna åkte vi förbi Household inne i Uppsala för att hälsa på min kompis Helena (vars make äger butiken).
 
Vi gick runt och plockade på oss ganska många varor i butiken innan Helena dök upp (hon hade en vän på fika). Och det var en himla tur att hon gjorde det. För när hon kom dit så passade vi på att låna toaletten. Och det var då jag såg min kista! Det var på Household den stod! (Hur det kommer sig att jag inte vände mig till Helena först för att höra om de hade det jag sökte förstår jag inte).
 
Det var ju bara att slå till där på en gång! Obeskrivligt lycklig gick jag därifrån med ännu flera julklappar och en fin kista att ha min tv på (jag är väldigt tacksam att Tress var med som hjälpte mig att kånka alla grejorna till parkeringsgaraget).
I morgon ska den komma på plats. Just nu står den mitt i vardagsrummet där jag går förbi då och då bara för att njuta av mitt fynd.
 
Inte hade jag kunnat ana i morse när jag klev upp att dagen skulle bli bra.
 
Jag och Tress inne på Household.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0