Vemodig reseplanering

Tack vare medmänskliga och hjälpsamma kollegor kommer jag iväg på min planerade New York-resa (jag åker den 6 mars). Jag hade inte fått ledigt som jag önskade men snälla kollegor ryckte in och tog mina arbetsdagar (de har fina presenter att vänta när jag kommer hem).
 
Så nu kan jag - utan en klump i magen - planera min resa.
 
Igår kväll plockade jag fram en gammal reseguide från Berlitz om New York. Den trycktes år 2000. Mycket har ju hänt i staden sedan dess.
 
Som sevärdighet nämns tvillingtornen. Det går att läsa att utsikten från WTC2 är "svindlande", att kostanden för att åka upp till utsiktsplan kostar 10 dollar för en vuxen och att öppettiderna vintertid är 09:30-21:30.
 
Jag blev sorgsen när jag läste det.
 
Så här såg Ground Zero ut när jag besökte det första gången, 18 månader efter terrordåden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0