Ännu en ljuvlig köksbutik i New York

Av en slump sprang jag in i en butik i New York som hette Williams Sonoma (den låg precis bredvid Pottery Barn). Och det var kärlek vid första ögonkastet. En köksbutik av högsta kvalitet med en utomordentlig service naturligtvis (återigen, Sverige: se och lär).
Där kunde man hitta allt från strössel och kryddor till kastruller och serviser. Jag köpte en citruspress till min Kitchen Aid (tillbehören är cirka 60% billigare än vad de är i Sverige), rosa strössel och två avokadoredskap: en som skivar och en som gör kuber.
 
Jag gick ju självklart upp i spinn inne i butiken för att den var så fantastisk! Personalen var gulliga nog att noggrant kontrollera att de fraktade sina varor till Sverige för framtida inköp.
 
Williams Sonomas hemsida (HÄR) kan ni tjuvkika på deras sortiment. Men om ni befinner er i New York måste ni besöka butiken. Lova mig det!
 
Jag blir genuint lycklig av att bara bläddra i deras katalog.
 
Användbara redskap för mig som älskar avokado.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0