Central park och Lennons hem

På min födelsedag - den 9 mars - var vädret i New York fullkomligt strålande (dagen innan var det snöblandat regn). Solen sken, himlen var blå och jag och mina reskamrater promenerade upp till John Lennons hem, The Dakota Building.
Det var en symbolisk gest även om jag besökt platsen alla gånger jag varit i New York. Lennon fick ju bara bli 40 år och därför ville jag dit på min egen födelsedag.
 
Central Park, på vägen till Dakota-byggnaden.
Porten utanför Lennons hem där han mördades den 8 december 1980.
 
Strawberry fields. Den delen av Central Park som är tillägnad Lennons minne.
 
En plats jag rekommenderar att man besöker om man är i New York.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0