Ett sällsynt besök i biosalongen

Långledig helg mötte mig med höstens förkylning. Ja, det var väl helt enkelt min tur. Jag boostade kroppen med Enchinagard, ingefärsshot, c-vitaminbrus, Dayquil och Nyquil (de två sistnämnda: oslagbara. Bunkra om ni åker till USA eller känner någon som ska dit).
 
Så istället för promenader i det vackra höstvädret eller träning på gymmet har helgen varit väldigt lugn. Och jag har sovit massor.
Igår gjorde jag någonting så ovanligt för mig som att gå på bio på eftermiddagen. Jag minns inte ens när jag gjorde det senast men det är någonting jag gång på gång lovar mig själv att göra oftare. Valet föll på Lasse Hallströms senaste film, "100 steg från Bombay till Paris".
 
Bättre val kunde jag knappast ha gjort. En film som handlar om mat och utspelar sig i fantastiskt vackra miljöer i södra Frankrike. Jag blev verkligen lycklig av att se den. Ända in i själen.
Och Helen Mirren... Min av mina absoluta favoriter på vita duken.
 
"100 steg från Bombay till Paris" rekommenderas varmt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0