Björn Ranelid

Jag har aldrig läst en bok av Björn Ranelid. Jag kommer förmodligen aldrig att göra det heller.

Han har - för att utrycka det milt - gjort ett ganska märkligt intryck på mig. Har sett honom i debattprogram och i intervjuer och framför allt när man gjort parodi på honom. Vilket är tacksamt att göra.

Alex Schulman (som Ranelid vid ett tillfälle kallat "kloakernas slussväktare") publicerade för ett par veckor sedan en intervju han gjort med Ranelid på sin humorsajt 1000apor.se. Eftersom det just är en humorsajt så visste man inte riktigt om denna intervju gjorts på riktigt eller om den var konstruerad som ett humorinslag. Det kunde nämligen ha varit det.
Ranelid börjar nämligen varje svar med "jag". Och kan inte sluta att framhäva sig själv. Vilket blir komiskt.

Igår skulle jag leta upp en titel på en bok skriven av Ranelid på nätet (för att kunna lösa ett korsord). Jag kom in på hans hemsida. Och det var då jag förstod att Schulans intervju inte alls var ett skämt. Ranelid börjar alla sina meningar med "jag" på hemsidan också och listar allt han har åstakommit. Omedvetet framställer han sig själv som självgod och narcissistisk. Och totalt humorbefriad. Noll självdistans.

"Jag"-människor skrämmer mig. Fast jag har roligt åt dem.

Ranelid ska vara med i nästa säsong av Stjärnorna på slottet. Jag kommer att sitta bänkad. Varje avsnitt!


Kommentarer
Postat av: Chriz

Oja, ett program där linda rosing ska dejta karlar liksom, är ju bara dömt att misslyckas. Lyteskomik var ordet!



Annika Östberg it is.... it will be written.

2009-04-07 @ 19:07:27
URL: http://chrippz.blogg.se/
Postat av: Susanne

Oj... nu börjar jag fundera hur ofta jag börjar en mening med "jag".. hehe...



Håller med om Facebooks utseende som ändras hela tiden. Lite störande, tycker inte det blir några förbättringar att prata om?! Och du har rätt - man skriver någon gång till de där gamla klasskompisarna/jobbarkompisarna och sen bara finns de där på vänner-listan.. haha...



Önskar dig en trevlig vecka och glad påsk! :)

2009-04-07 @ 21:33:22
URL: http://suslind.blogg.se/
Postat av: Agilitydream

Detta inlägg behöver du inte oroa dig över. Reagerar karln negativt över detta reagerar han över sin egen existens eftersom allt du skriver än han i ett nötskal.

2009-04-07 @ 22:42:36
URL: http://agilitydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0