Folksam är ett otyg. Otyg!

I slutet av förra året totalrenoverades mitt badrum till följd av en fuktskada (inte orsakad av mig utan bara vanligt hedligt slitage). Under åtta veckor fick jag bajsa i på toan i tvättstugan (tre trappor ner så man fick planera sina behov) och duscha i kvarterslokalen en bit härifrån.

Det var skitjobbigt. På alla sätt och vis. Dessutom rände det hantverkare här på dygnets alla tider och det var byggdamm överallt.

Sedan får jag en faktura på kalaset: 57 260 kronor. En summa som borde gå på hemförsäkringen utan konstigheter.

Förfallodagen för denna faktura var den 20 mars. När jag ännu inte hört någonting från Folksam den 19 mars, så ringer jag för en uppdatering om status på ärendet. Man har då hos Folksam inte ens börjat att titta på det. Mannen jag pratade med lovade dock att ringa mig så fort som möjligt.

Ok. Jag ber om uppskov på fakturan till den 31 mars.

Idag, den 7 april, fick jag en betalningspåminnelse om fakturan. Jag ringer då upp snubben på Folksam. SOM HAR  GLÖMT BORT ATT KONTAKTA MIG. Han har ingen koll över huvud taget, utan ställer exakt samma frågor till mig som han gjorde när jag ringde honom den 19 mars. Det ska tilläggas att han fått samtliga papper som gäller denna skada.

Känns det inte lite oseriöst för ett så stort försäkringsbolag som Folksam att "glömma bort" ett ärende som detta? Jag betalar faktiskt en ganska stor summa till dem varje månad.
Människor har bytt försäkringsbolag för mindre.

Lyckligtvis lever vi i ett konkurrenssamhälle, där man kan byta försäkringsbolag om man inte är nöjd.

Någon som har bra erfarenheter av något annat att rekommendera mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0