Horatio Caine

Jag följde CSI Miami slaviskt i början. Nu är det flera år sedan jag såg serien. Jag antar att man tröttnar till slut. Men Horatio Caine kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.

Jag minns speciellt ett avsnitt. I slutscenen sitter Caine och håller en liten pojke - vars mamma blivit mördad - sällskap på en bänk. Pojken ska tas hand om av sociala myndigheter. De sitter och småpratar en stund och till slut säger pojken till Caine att han inte behöver sitta där och vänta med honom. Caine svarar då:

There´s no place I´d rather be.

En sån man vill jag ha. En Horatio Caine. Som inget hellre vill än att vara vid min sida.



Kommentarer
Postat av: Agilitydream

En underbar serie. Horatio är bara bäst, bäst, bäst.

2009-04-11 @ 19:25:35
URL: http://agilitydream.blogg.se/
Postat av: Agilitydream

Men Maria, jag är bara 17 år. Visste du inte det? ;)

2009-04-12 @ 07:48:52
URL: http://agilitydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0