Inget kött på Långfredagen

Min mamma är inte ett dugg troende. Inte alls. Hon är så otroende att hon ojjar sig lite och funderar över vad hon har gjort för fel i sin uppfostran som har fått en dotter som tror på Gud. Som dessutom valt att bli katolik. Som är en sträng tro.

Häromdagen deklarerade jag att det inte blir något kött av något slag på Långfredagen. Jag möttes av tysnad. Försökte lirka med henne och förklara att det däremot på Påskdagen blir rejält firande istället och frågade om hon hade lust att följa med mig på högmässan då.

Det ville hon inte. Jag misstänker att hon bojkottar mässan i protest för att hon inte får äta kött på fredag.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej, vad roligt att du hittade till min blogg! Och SÅ glad jag blev för dina uppmuntrande ord om min viktminskningsresa!



Jättefin blogg du har, hitt kommer jag titta in igen!



Kram Jessica



PS Ha en trevlig och mysig påsk (med eller utan kött ; )

2009-04-08 @ 14:43:44
URL: http://mammamedhabegar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0