Mammas första chatt

Min mamma - som till och med är snäppet mer oteknisk än vad jag är - har idag chattat för första gången. Och inte med vem som helst, utan självaste Alex Schulman.

Med tindrande ögon återberättade hon denna händelse för mig. Hon har naturligtvis ingen aning om vilken sida hon kom in på eller hur chatten kunde genomföras, men hon lyckades i alla fall få ett svar av honom.

Mamma är inte den mest kortfattade personen. Inte på långa vägar. Hon hade skrivit ett långt stycke till Alex om hur hennes dotter är fan av honom (mammor är väl för söta?), och att jag beställt hans bok till henne och hur ledsen och besviken hon blivit över att han bara signerat den med sitt namn och inte en personlig hälsning. Allt detta på fullt allvar.
Och Alex svarade mamma med att hon kunde titta förbi honom någon dag på jobbet så skulle han ordna det. Hur gulligt var inte det?
Hon skrev till och med upp hans svar på en lapp. Så glad blev hon.

Alex gjorde mammas dag. Hon går på små moln. Överlycklig.

Kommentarer
Postat av: Helena

Åååh det är verkligen jobbigt. Blir snart galen!

Tack för tipsen! Verkligen! :D

2009-04-16 @ 13:33:32
URL: http://godisprinsessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0