Min kärlek till ishockeyn

Jag älskar ishockey.

Nuför tiden suckar och stönar folk om hockey-VM och tycker att det är en ointressant turnering och borde bara genomföras varannat år för att göra det mer spännande.
NEJ! Jag måste få min årliga dos av VM. 

Anledningen till att folk har börjat tycka att VM ska genomföras varannat år är att en surmupp haft denna åsikt och sedan spritt sin negativa energi vidare. Sedan gömmer man undan denna turnering på en liten kanal - TV6 - som bara ett fåtal människor tittar på.
Hade hockey-VM visats i public service eller på TV4 så hade det känts större. Och intresset hade varit enormt.

Det beror väl också på vad man har för intressen i livet. För min del skulle det räcka om Melodifestivalen sändes vart fjärde år. Eller ännu hellre: inte alls.

Nästa år är det vinter-OS. OS är störst.

Jag ska inte säga att mitt intresse för hockey har mattats av de senaste åren, men jag har lagt band på min besatthet. Förr satt jag framför tvn med papper och penna och förde egen statistik över spelarna. Det har jag slutat med. Men jag svarar inte i telefon under en match och bokar inte in någonting som kan riskera att jag missar den.

Imorgon kväll spelar Tre Kronor sin första match mot Österrike. Jag är så exalterad att jag har svårt att sitta still!



Henrik Lundqvist tar OS-guld 2006

Kommentarer
Postat av: F

eller att tv3 slaktat sändningarna med reklam, tävlingar och annat skit. Hockeyn kom i andra hand.. hoppas 6an gör det bättre. Reklamen för hockey vm är grym i alla fall :)

2009-04-24 @ 08:28:16
URL: http://dagligdags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0