Ovälkommet vårtecken

Årets första - för mig - synliga mygga gjorde mig alldeles nyss sällskap i köket.

Jag föredrar tussilago som vårtecken. Jag är allergisk mot myggor. Jag får inte små frenetiskt kliande bett. Jag får stora, svidande bölder och mina attackerade kroppsdelar kan öka något groteskt i storlek.

Jag tillbringade nästan fyra månader i Palma i somras. Tydligen var de då invaderade av en ovanligt giftig sorts mygg. Jag har två ärr kvar på benet som minne av det. Och mitt högra lillfinger kommer aldrig mer att bli sig likt. Av ett ynka myggbett blev det lilla fingret blålila och sved så mycket att jag fick gå upp på nätterna och svalka av med iskallt vatten.

Årets första mygga gick en brutal död till mötes...


Kommentarer
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

myggor redan? :S



svar: usch det e obehagligt när dom inte ger sig. Jag har avslutat alla konton på communities just av denna anledning. Förutom FB då, men där kan bara vänner se mig :p



Tack för lyckoönskningarna, får se hur d går. Håller er uppdaterade :p

2009-04-10 @ 21:37:24
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Agilitydream

Oj, är myggorna så tidiga i år. Förre året blev helt förstörd här nere på grund av alla mygg och knott. Det var helt sjukt. Jag hatar de av hela mitt hjärta. Tussilago är bättre men vet du om att den blomman är rätt giftig? Ät upp en så får du se vad som händer. Myggan på bilden är rätt lik Lindsay Lohan som hon ser ut idag. Åtminstone benen är lika. Är jag elak nu? Kika in på min blogg så får du se vad jag menar. Kram...

2009-04-10 @ 22:58:25
URL: http://agilitydream.blogg.se/
Postat av: Agilitydream

Jag länkar till din blogg nu. Kram

2009-04-10 @ 23:37:58
URL: http://agilitydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0