Överjävligt sjuk trend?

Verkligheten överträffar ofta dikten, heter det. Och visst finns det tillfällen då man önskar att vissa saker man läser om inte vore sanna.
Ett bra exempel på detta är Josef Fritzl. Ni vet, österrikaren som höll sin dotter i fångeskap i en källare och våldtog henne och dessutom fick sju barn med henne (arma österrikare - deras nutidshistoria blir bara mindre och mindre smickrande).

När denna historia uppdagades så bad jag en stilla bön om att detta monster var unik i sitt slag. Att han var sällsynt sjuk. Och att hans fru (mamma till den våldtagna dottern) var på gränsen till förståndshandikappad som inte misstänkte någonting under dessa 24 år (för Fritzls rövarhistoria om var dottern tagit vägen hade för en normal mor inneburit misstankar).

Dessvärre visar det sig att Fritzl inte alls är unik i sitt slag. Den senaste tiden har man hittat män i både Colombia och Italien som har utsatt sina döttrar för samma sak. Hållit dem fångna och skaffat barn med dem.
Det poppar upp Fritzl-kopior som svampar ur marken!

Jag är beredd att omvärdera min inställning till dödsstraff. Helt ärligt.



Förhoppningsvis ett fiktivt monster.

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Svar: Åh, tack! Jag blir så glad av kommentarer som din! Keep it up. ;) Puss

2009-04-05 @ 19:12:58
URL: http://www.bimboboy.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0