På glassjakt

Igår fick jag uppleva baksidan med att bo i Förorten.

Jag är kräsen när det gäller glass. Mycket kräsen. Billig bigpack i tre smaker av lågbudgetmärke går inte ner. Vill inte ha.

Den godaste glassen är italiensk. Men äkta italiensk glass finns inte här. Inte någonstans. Man får ta sig till Italien för att äta den.
I brist på denna så äter jag i första hand Häägen Dazs och sedan Ben & Jerry.

Igår var jag oerhört sugen just på glass. Det hör till våren att man blir det, när solen skiner och naturen börjar att blomma. Jag gav mig ut på jakt efter glass. Och blev alldeles hysterisk.

Varken Häägen Dazs eller Ben & Jerry finns att få tag på i kommunen. Och då har vi ändå två gigantiska varuhus: ICA Maxi och COOP. Visserligen hittade jag Häägen Dazs i smakerna vanilj och jordgubb på ett av dem. Men det är inte vaniljglass man vill ha när man har cravings. Det ska vara en massa annat onyttigt i den också! Och jordgubbar är jag så allergisk mot att jag till och med får lite andnöd av att bara se dem på bild.

Glass är ju också lite sårbart eftersom den smälter. Därför kan man ju inte åka flera mil för att köpa den. Då hinner den att smälta tills man kommer hem och njutningen går förlorad.

Vad göra? Jag får skriva arga förslagsbrev till butikerna i närheten och kräva att de köper in kvalitetsglass. För jag betvivlar starkt att jag är den enda konsumenten i trakten som skulle köpa dessa.




Wanted

                                             
                                                    


Kommentarer
Postat av: tommpa (enungman)

Tack för hjälpen!

..och en trevlig söndag till dig oxå :-)



Btw. den där glassen ser farligt god ut!

2009-04-19 @ 18:11:39
URL: http://enungman.se/blogg/
Postat av: Chriz

Värmer att se att man saknas! Jag har pysslat med lite skolarbate, ett musikaliskt projekt och en hel del nörderi(dataspel, kortspel och dyl) och därför inte haft allt för mycket tid över till att blogga, men oroa dig inte bloggen är inte bortglömd på långa vägar, har precis skrivit ett inlägg om filip och fredriks nya storsatsning, kanske kan det glädja lite, det kommer även snart ett utförligt 80talist inlägg som utlovat ;) så stay tuned!



P.s Schulmans lördagskrönika denna vecka var ju inget annat än klockren D.s

2009-04-19 @ 19:29:00
URL: http://chrippz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0