Pocketshop

Pocketshop är för mig som en godisbutik.
Jag kan vara där inne hur länge som helst. Jag går runt och läser på böckernas baksidor, nynnar på Beatles "Paperback writer" tyst för mig själv och väljer sedan omsorgsfullt ut tre-fyra böcker som får följa med mig hem.

Jag älskar pocketböcker. De är relativt billiga (även om en bok på Pocketshop kostar 72 kronor i ordinarie pris mot de 39 kronor man får betala om man beställer via nätet. Men på nätet får man ju inte ta i böckerna först och man har inte nöjet att gå omkring och känna den härliga bokdoften.) och lätta att ha med sig.

Idag var jag spontant in på butiken på nedre planet av T-centralen. Och kom ut med tre deckare och en biografi om Madonna, skriven av hennes bror. Lite sensationslitteratur misstänker jag, eftersom de - enligt ryktet - legat i luven på varandra de senaste åren.
Jag hann med några kapitel i den på vägen hem. Det kommer att bli en sån bok som jag läser "vid sidan av". Alltså, något kapitel här och där och sedan lägger undan en period.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0