Huselius tillbaka i Tre Kronor

Killen med världens näst mest förlåtande fru - Kristian Huselius - gör comeback i Tre Kronor.

Mediadrevet mot Huselius, Tillander och Lilja efter Scandic-skandalen 2005 var enormt. De tre grabbarna gav sig ut - under pågående turnering i Sweden Hockey Games i Stockholm - i nattvimlet och raggade upp en tjej som togs med till landslagshotellet där de alla tre hade sex med henne.
Dagen efter åkter tjejen till sjukhus där personalen larmar om våldtäkt. De tre spelarna blir identifierade på hotellets övervakningskameror.
Sedan var cirkusen igång.

Misstankarna om våldtäkt avskrevs, men spelarna blev avstängda från Tre Kronor och offentligt korsfästa.

Nu är Huselius förlåten och ansluter till truppen i Schweiz på söndag. Trots att mediadrevet mot honom 2005 var av sällan skådat slag inom idrotten, känns det nu som att media har tröttnat på att nämna skadalen över huvud taget. Med all rätt - jag tror alla inblandade lidit tillräckligt. Det är dags att gå vidare.

Vem är då killen som har världens mest förlåtande fru?

Det måste väl ändå vara Bill Clinton?

Kommentarer
Postat av: ferolo

ÄNTLIGEN!!!



Äntligen någon som kommenterar detta. Själv hade jag hoppats att varken Huselius, Tallinder eller Lilja någonsin ens skulle komma att NÄMNAS i landslagssammanhang igen. Jag är en kille på 31 år och minns MYCKET väl hela historien om gruppvåldtäkten.



Hela detta har gjort att jag faktiskt tappade lusten för att se på idrott, ishockey i synnerhet. Men framförallt har detta gjort att jag skäms för att vara man. Dessa spelare borde för all framtid PORTAS ifrån alla former av landslagsspel i och med att dessa profiler skall vara FÖREBILDER för andra. Att acceptera att man får ligga runt med andra medans man har fru och barn är så fruktansvärt illa nog, men att dessutom vara anklagad för gruppvåldtäkt är desto värre. kort sagt: SKÄMS PÅ ER, SVENSKA HOCKEYFÖRBUNDET!!!

2009-04-25 @ 11:28:07
Postat av: Maria

Tack för din kommentar, Ferolo!



Jag ställer mig lite tvekande inför detta beslut, eftersom jag egentligen anser att alla tre borde ha blivit avstängda på livstid. Ingen av dem är SÅ bra hockeyspelare att man kan ställa sig bakom det försvaret.

Men tappa inte intresset för hockeyn på grund av tre nötter! Det finns många bra idrottsmän som ägnar sin tid åt själva sporten och lägger ner sin själ i det. Dem ska vi stötta!

2009-04-25 @ 14:47:19
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Y

Usch är så illa berörd. Hur kan han få komma tillbaka?? Tjejen det hände är en av mina allra bästa vänner... hoppas hon inte har sett nyheten, då kommer gamla sår rivas upp igen.

2009-04-27 @ 17:47:07
Postat av: Maria

Kära Y!



Det är verkligen ingen vacker historia. Inte för någon av kvinnorna inblandade - den unga tjejen och spelarnas fruar (som förmodligen inte hade skrivit på det bästa äktenskapsförordet).

Det finns bättre spelare än Huselius att ta in. Som dessutom ägnar sig åt det dem ska under en turnering.

2009-04-27 @ 18:02:12
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0