Ett paraply fattigare

Igår eftermiddag började jag att läsa Carin Gerhardsons debutdeckare "Pepparkakshuset". En bok som jag har fått rekommenderad från flera håll, bland att från boktipset.se.
Jag fastnade i den på en gång. Den var svårt att lägga den ifrån sig. Ögonen gick i kors i går kväll när jag låg och läste innan jag till sist lät sömnen segra.

Idag blev det en massa tid som tillbringades i kollektivtrafiken och det är ju ett utmärkt tillfälle att få läsa mycket. När jag åkte iväg regnade det ganska kraftigt - därför hade jag med mig ett paraply.
Det kom aldrig med hem.

Jag var så inne i boken att jag helt enkelt glömde kvar det på bussen. Så jag blev ett paraply fattigare men hade å andra sidan en mycket angenäm lässtund. Det är verkligen en fröjd när man hittar böcker av det här slaget.


Kommentarer
Postat av: Lilla O

Kul! Den väntar på att bli läst här också. Har avancerat ända till mitt pocketfodral!

2009-08-26 @ 21:54:40
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0