Helg i Madonnans tecken

Jag köpte Christopher Ciccones biografi om sin berömda syster i pocket för flera månader sedan. Läser några kapitel här och där, för det är ingen större litterär upplevelse och boken gör sig helt enkelt bäst i små portioner.
Men idag hade jag med mig denna biografi på pendeltåget - helgen till ära. När popdrottningen är på besök i landet och gör sina första konserter här på 19 år måste man ju ägna henne lite tid.

Jag har följt Madonna sedan hon slog igenom. Men det var först med skivan "Ray of light" som jag började att uppskatta hennes musik.

Här är en av mina absoluta favoriter med henne. "Drowned world/Substitute for love". Älskar både sången och videon.




Läs mer om hennes Sverigebesök: AB, AB, EX, EX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0