Och sambandet med konst är...?

Det pågår en uppmärksammad rättegång idag mot konstfackeleven Anna Odell. Hon står bland annat åtalad för falsklarm efter att ha spelat psykiskt sjuk för ett konstprojekt.

Här tappar hon mig helt. Jag förstår inte sambandet med konst över huvud taget. Nu ligger förvisso begreppet konst i betraktarens ögon och är individuellt för varje person, men hur jag än vrider och vänder på det får jag inte ihop det.

Om Odells syfte varit att skapa en debatt kring psykvården i landet hade jag sett det ur en annan synvinkel. Men sambandet med konst går mig helt förbi.
Snarare bidrar hennes agerande till att den fördomsfulla bilden av att konstnärer generellt är flummiga spes på ännu mer.

Rättegångskostnaderna för detta spektakel känns inte som väl spenderade skattepengar.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det måste vara ett stavfel. Ska nog vara KONSTIGT inte KONST.

2009-08-24 @ 11:10:55
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get

svar: han va ju helt säker på att han hade köpt apelsin. värsta e ju att han hade druckit av den en gång innan o inte upptäckt att d va äpple haha

2009-08-24 @ 13:37:42
URL: http://sophys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0