Årets sista träningspass

Min dygnsrytm är lite ur balans. Halv två inatt vaknade jag och då ville min kropp ha frukost och jag var hur pigg som helst. Gjorde allt för att somna om. Såg en massa skräp på tv och läste flera kapitel ur boken jag håller på med nu. Först flera timmar senare lyckades jag somna och vaknade inte igen förrän halv elva på förmiddagen. För en person som är van att gå upp halv sex på mornarna var detta en rejäl sovmorgon.

Efter att ha haft en mindre förkylning som hindrat mig från att träna var jag väldigt sugen på att få komma iväg till gymmet idag. Och när jag var iväg på jobb blev det "bara" simning som motion. Taggad till tusen var jag att få lyfta lite vikter igen.

Så motivationen var det inget fel på. Däremot var vädret speciellt lockande att visas ute i. Tio minusgrader. Men jag klädde på mig ordentligt, trotsade kylan och begav mig till gymmet.

Vid sådana tillfällen har jag lust att ge mig själv en klapp på axeln. Dels för att jag tvingade mig ut i vinterrusket, dels för att jag körde ett ovanligt hårt pass på gymmet sedan. Men det var bara att passa på - nu har de stängt i två dagar så trots att jag har all tid i världen att träna under nyårshelgen får jag helt enkelt ägna mig åt andra aktiviteter.

Någon powerwalk i tio minusgrader blir det dock inte tal om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0