Nu har jag gått sönder igen

Jag har precis kommit igång med träningen efter ett litet uppehåll på ett par veckor. Uppehållet hade goda skäl, då jag ägnade denna tid åt att plugga (det är ett godtagbart skäl eftersom dygnet bara har 24 timmar).
Men jag har stött på lite patrull. Eller lite och lite. Under min vila har jag lyckats dra på mig en hälsensinflammation. Jag misstänker att jag tog i lite väl mycket innan uppehållet och övertränade en smula eftersom jag visste att tiden inte skulle räcka till att gå på gymmet på ett tag. Vid sådana tillfällen tror jag att jag är Gunde Svan och tar i för kung och fosterland.
Resultatet blir alltid detsamma: någonting går sönder. Säkert som regn på midsommarafton.

Vad jag än gör nu så smärtar hälen. Till och med när jag kör spinning, trots att belastningen då inte är så stor. Igår gjorde det verkligen jätteont - riktigt ynklig och pipig var jag - och då var jag på vippen att ringa en läkare för att få några tabletter utskrivna.
Men imorse kom jag på att jag har små söta geleinlägg som jag använde förra gången jag drabbades av denna allvarliga åkomma. Så nu trippar jag runt i dem ett tag.

Kanske jag borde inse snart att jag inte är arton år längre, utan att det bara ser ut som att jag är det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0