Vuxenmobbare är samhällets bottenskrap

Det finns en kategori av människor som jag verkligen ser ner på: vuxenmobbarna. Inte nog med att de är småsinta varelser med dålig självkänsla som de promt måste låta gå ut över oskyldiga; deras barn följer i deras fotspår och beter sig likadant. För barn gör som man gör - inte som man säger.
Därför gör vuxenmobbarna dubbelfel.

I snitt är det en person om dagen i Sverige som tar livet av sig till följd av just vuxenmobbing, till exempel på arbetsplatser. Det är 365 liv om året.

Jag håller med om att man utsätter sig för vissa risker när man väljer att vara med i en dokusåpa och man får till viss del stå ut med att granskas i sömmarna offentligt.
Men det finns vissa gränser för hur långt man får gå. De enda två störtsköna personerna som man hittills sett i realitysåpan om lågbudgetvaruhuset Ullared är den shoppingglada Rose-Marie och hennes coola man Kjell. De är helt ljuvliga! Totalt harmlösa och goa människor som bjudit rejält på sig själv i tv. Bara för det ska de ha en eloge. Det är två personer som man inte kan låta bli att tycka om helt enkelt.

Det är också två personer som jag inte för allt i världen kan förstå att människor är elaka mot. Alla har faktiskt inte råd att storhandla på NK, och med handen på hjärtat tror jag hellre att jag skulle hänga med Rose-Marie och Kjell än med märkestroll. Jag har en känsla av att jag skulle ha roligare med detta par.

Det gör faktiskt ont i mig att läsa att paret fått utstå både mobbing och anklagelser från totala främlingar (Expressen). Hur kan det möjligtvis störa andra om Kjell gillar att ta sig en grogg på sin semester?! Har han inte rätt till det kanske? Är det bara förunnat Stureplansbrats och charterresenärer att ta sig ett järn?
Och Rose-Marie som strålar av lycka när hon springer med sin kundvagn i det stora varuhuset. Gör det verkligen så ont i våra avundsjuka själar att se en annan människa glad? Har vi verkligen förlorat förmågan helt att kunna glädjas med andra?

Rose-Marie och Kjell:
Jag blir varm i hjärtat av att se er och jag tycker att ni är helt underbara! Jag önskar er allt gott och tackar för att ni har delat med er av era liv till Sveriges missunnsamma befolkning. DON´T LET THEM GET TO YOU!!!

Och till alla vuxenmobbare: Ni är små. Ni saknar självkänsla och empati. Ni kan inte glädjas med andra. Ni är samhällets bottenskrap. Och till skillnad från Rose-Marie och Kjell så har ni inga riktiga vänner. Så det är ni som är det riktiga patrasket.

Kommentarer
Postat av: Miss Molly

Jag håller verkligen med dig! Mer genuina människor i en TV-såpa har jag nog aldrig sett... =)

2009-12-01 @ 18:49:33
Postat av: Johanna

Bra skrivet! Håller med dig. Jag tycker det är härligt att inte alla är stöpta i samma form. Tänk vad trååååkigt det skulle vara. Kram på dig!

2009-12-01 @ 19:53:33
URL: http://johanna-jojo.blogspot.com
Postat av: Lilla O

Ord och inga visor! Väl skrivet.

2009-12-01 @ 20:15:33
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com
Postat av: Anders

Bra skrivet, förutom den onödiga engelska frasen. Låt dem inte komma åt er, hade det kunna stått. Larvigt med dessa engelska uttryck hela tiden och som Kjell säkert inte ens förstår.

2009-12-01 @ 21:42:33
Postat av: Maria

Visst hade det kunna stå så om jag hade valt att uttrycka mig på det sättet.

Om Kjell mot förmodan skulle läsa mitt inlägg, så tror jag att han förstår vad jag menar. Om inte annat har jag ju snälla och omtänksamma läsare som översätter i kommentarsfältet åt mig =)

2009-12-01 @ 21:49:13
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Torsten

Bra skrivet. Trivseltorsten har också skrivit en mycket bra hyllning till Kjell.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0