And as for fortune and as for fame....

Duktig är jag idag. DUKTIG!
Vaknade upp med en vansinnig ångest i morse över att jag ännu inte har hittat något jobb. Och ännu mer ångest har jag egentligen över att a-kassan är både långsam och omständig. Nåväl, jag satte mig vid min dator (som tack o lov fungerade idag med) och hottade upp min CV. Och nu sitter jag här med ett förnöjt leende på läpparna över att det är gjort. Nu återstår det bara att hitta ett jobb som jag kan söka.
Läste på nätet idag att Unionen har obligatorisk inkomstförsäkring för medlemmar. Aha! Det förklarar ju varför de är så ovilliga att betala ut ersättning. Allting har sin förklaring.

Dagens otyg: Johanne Hildebrandt på Aftonbladet.
Igår kritiserade hon prinsessan Madeleine i en krönika för att hon ertappats på bild med en cigarett i handen. Denna bild var tagen på en privat möhippa häromdagen.
Jag försvarar inte rökning alls. NO NO. Men faktum kvarstår att denna bild var tagen på en privat tillställning av en paparazzi. PAPARAZZI. Med andra ord röker inte prinsessan Madeleine officiellt. Så lämna henne ifred. Tack.

Madeleine vald till                                                          världen vackraste prinsessa!

... I never invited them in. Though it seemed to the world it was all I desired......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0