Mjölk

Jag vill slå ett slag för Minimjölken.
När jag var barn drack man alltid mjölk till maten, och jag hatade det. Har aldrig tyckt om smaken. I vuxen ålder har jag aldrig druckit ett enda glas mjölk. I en Latte går det naturligtvis bra - det är själva mjölksmaken jag inte klarar av.
Därför blev jag glatt överraskad när Minimjölken introducerades på marknaden för drygt ett decennium sedan. I know, det smakar vatten men jag inbillar mig att jag ändå får i mig en del kalcium och den avskyvärda havregrynsgröten som jag tvingar i mig på mornarna blir lättare att svälja. För att inte tala om proteindrinkarna (blandar man proteinpulver med vatten, så får man hålla för näsan när man sväljer den så man inte ska känna vad det smakar - annars får man blandningen på återseende illa kvickt).

Men nu befarar jag att Minimjölken har gjort sitt på marknaden. Kanske är det bara jag som köper denna vara? Den är enormt svår att få tag på numera - den finns inte ens alltid på stormarknaderna. Det knäcker mig.


Dagens tips: TANDTRÅD.
Använd alltid tandtråd när ni har borstat tänderna. You´ll thank me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0